Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Ladyliz - 16 mars 2009 13:45

Pengar kan man tyvärr inte leva utan, blir man egentligen lyckligare med mycket pengar? Visst skulle det vara skönt att kunna göra precis vad man vill utan att behöva tänka på prislappen.

Allting kostar ju, mat hyra ja nästan så fort man rör sig. Visst var det skönt att bo hemma hos föräldrarna för ekonomin skull. Man kansk betalar lite grann men maten och annat blir ju köpt och markservicen. Fast i längden blir det jobbigt. Tyckte jag. Äbvetn om man var 20+ skulle de lägga sig i saker de inte hade med att göra.

Nu bor jag behagligt avstånd, i samma stad 5 min därifrån. Man äter middag där i bland och ber om hjälp ibland. Perfekt.

Jag har alltid haft koll på mina pengar. Ekonomisk, vissa kallade mig snål men mest avundsjuka personer. Jag har inte så stora levnadskostnader förrut och sen man flyttat hemifrån så har jag vissa fasta utgifter men lönen klarar jag mig på. Har en buffert om det nu skulle hända något eller om man vill roa sig. Tur det i helgen fick jag tillbaka min bil, över 4000 kr kostade det. Blev paff och mitt "giriga" hjärta sa nej. Tur nu att jag har en buffert, hur skulle jag annars gjort nu i slutet av månaden?

Av Ladyliz - 16 mars 2009 08:15

Ja så var det månadag igen, inte mycket att göra på jobbet och är så peppad....Måste se mig om efter något nytt i företaget..

Efter lite tjafts via sms igår så hörde han av sig. Han undrade varför jag var så tjatig etc, man men som vanligt fast skönt att man hörde "av" honom helt nästan spontant. To be continue...




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards