Alla inlägg under maj 2010

Av Ladyliz - 28 maj 2010 07:55

Fredag morgon och jag tittar på nyhetsmorgon, det var längesedan måste jag medge. Om ca 1 h så åker jag bort med päronen. Skönt att vara ledig!


Av Ladyliz - 26 maj 2010 18:50

Har inte hänt så mycket denna vecka. Kören är ju slut och ja.

I måndags var det jobb igen och på kvällen blev det inte mycket gjort. I går tränade jag ett hårt pass för armar och axlar.Låg och läste en bok lite för länge i går kväll så var lite rtrött när jag vaknade. Läste Kallentofts vårlik.

Har tvättstuga ocg har dammsugit, inte kul men ibland behöver man detta.

Imorgon sista jobb dagen ledig fre-mån ska till Karlstad och götet med päronen ska bli skönt med miljöombyte

Av Ladyliz - 26 maj 2010 18:46

Du dog alltför ung, inte ens fyllda 25 år. I går skulle du fyllt 40 år, undra hur livet skulle sett ut om du fått leva? Kanske skulle du varit gift med din fästmö och jag kanske skulle vara faster. Det kommer jag aldrig få veta.

När jag blev 25 år och blev äldre än vad du blev känndes det konstigt, äldre än en storebror.

Saknar dig älskade bror hoppas du har det bra vart du än är.


Lillasyster

Av Ladyliz - 23 maj 2010 19:03

Regnet öser ner och jag har sommarlov, eller från kören fröken sa Glad sommar!

Idag så kom äntligen dagen D, dagen vi har tränat på hela terminen. Blod svett och tårar...Vi har kämpat mycket och ibland trodde i alla fall inte jag att  vi skulle klara det. Men det gjorde vi brukar aldrig vara någa problem.

Vi samlades i Berwardhallen kl 13:07 då blev det tillslut uppsjungnng, inte så lång som vi brukar så jag var lite rinrrostig i halsen under de första låtarna.

Vid kl 14 så började vi, hallen var fullsatt av förväntansfulla vänner och bekanta. Mellan varje låt berätade Caroline lite om stadsmissionen. Den roligaste låten var nog "Sånt är livet", fullt ös måste jag säga. Med stämmor blir den så cool.

Sen hade vi duett men Uno Sveningsson, gick bra trots att vi inte tränat med honom någongång.

Inna Uno sjöng en egen låt så presenterade fröken bandet, gissa vem som fick mest  applåder, jo Andreas,,, flickornas favorit. Många som är kära i honom, här var det nog många tjejer som höll med. Jag med fast kär är väl inte rätt ord men favorit, fast jag har nu fått en kram av honom så jst nu är jag nöjd.

Vi sjöng 10 låtar och sen en extra låt. En annan av låtarna som fick fullt ös var I gota feeling eller spring för i helvete som den blivit döpt till.

Sen hade vi en till uppvisning, gick lika bra så nu är man slut! Tyvärr lång tid innan man får sjunga igen!


Av Ladyliz - 22 maj 2010 20:05

Idag så har jag fårr frisk luft och sol i ca 8 h.

I morse låg jag och drog mig till ca 9 sen gick jag upp åt frukost sen gick jag och tränade.

Efter detta så gick jag till päronen och satt där ute i solen ett tag. Vid 14 gick vi och åt brunch, inte jättegod man men mätt nu efter 6 h är jag fortfarande mätt. Träffade en gammal klasskompis som jag ej träffat på säket 15v år. sen vi slutade nian. Shit vad han hade blivit stor och bastant. Vi var i hop i småskolan. Kul och se honom.

Sen läst mycket bok i solen, och badat. Har brännt mig som jag brukar göra.

I morgon så ska jag sjunga i Berwardhallen, ska bli kul.

Av Ladyliz - 21 maj 2010 20:33

Igår så träffade jag en kompis i stan. Vi satt på kungsgatan och bara pratae ett par h, det var skönt och trevligt.

Idag jobb sen hem till päronen efterråt och nu bara slappa.

Imrgon fyller pappa år och vi ska gå på brunch i Sigtuna på 32 rum och kök. Få se om det är lika bra som Hanna Graaf säger!

Av Ladyliz - 19 maj 2010 19:39

I går efter kören så var det inte lätt att komma hem. I norrviken kunde man inte åka längre för nedriven ledning. Fick stå och vänta på bussar som ej kom. Minst i en halvtimme. Hade tur att det var några som tog en taxi mot märsta som jag fick åka med. Tur i oturen

Släckte inte förens halv 11 kanske och var lite uppspelt.. I wounder why. Nej så men var glad. sen så vaknade jag av väckarklockan, brukar alltid vakna före. Sen var det fullt upp på jobbet, shit allt fel hände visst idag.

Nu har jag kommit hem från gymmet, ska sussa tidigt e trött

Av Ladyliz - 18 maj 2010 22:18

Idag var det avslutning på kören, visst ska vi sjunga i Berwardhallen på Söndag men sista körövningen.

Förra veckan så samlades det in pengar, jag har ju själv en favorit bland de som står på Scen. Andreas  trummisen, ögongodis och gullig. Ända sedan förra terminen  när en av "pantertanterna" fick en kram av honom blev jag avis. Idag var det min tur, jag skulle ge hono en present. Och en av körkompisarna ville såklart göra narr av mig. Här har vi en frivillig budbärare sa hon... lite pinsamt sen så när jag gett presenten, ja och fått en kram så sa hon, ingår olja och gratis massage av henne....där höll jag på att sjunka genom jorden och blev säkert lika röd i fejset som han blev...Hmm men men nu så kanske man ska vara glad. Sen kan man ju tänka har fårr kramar av några kändisar idag. Heinz, Caroline och andreas!


Skapa flashcards