Alla inlägg under april 2009

Av Ladyliz - 29 april 2009 16:40

Ännu en onsdag jobbar 7-15:30 men möte på hk kl 18 så hinner inte hem. Har tränat på gymmet på jobbet, tycker bättre om gymmet hemma men ett bra andra hands val.

Skulle börjat med spinning men maskinen var upptagen och sen kunde jag inte ställa in rätt kg tal ca 10 kg för mycket men nu känner jag mig nöjd med mig själv.

Kunde inte sova så bra i natt vaknade klockan 4 kunde inte sommna om. Gick upp vid 5 åt frukost och diskade och sen glömde jag min matlåda i kylskåpet. Men åt fish and chips.

Over and out...

Av Ladyliz - 28 april 2009 09:08

I går var det dagen D eller ska man kanske kalla det dagen T??

I veckor eller kanske ska man säga månader har vi övat och övat, tragglat och kämpat med låten "Öppna din dörr" av Tommy Nilsson. Det gick bättre och bättre för var gång och tror att Caroline är ganska stolt över oss!  Tarmens stämma är inte lätt men den satt som ett smäck.

Vi började med uppsjungningen som vanligt, Caroline var lite stressad. märktes lite.... Sen var det en massa snack om ditten och datten.

Klockan 20:05 kom Tommy in, alla var ganska trötta efter ett håprt pass men Tommy fick sina välförtjänta applåder. Han kom in där som en grekisk gud! Dvs vacker och blond.

Efter lite snack fick vi äntligen göra vårt eldprov sjunga låten. Det gick bra, vi tog i från fotknöalarna och hela taket lyfte! Den satt perfekt. Tommy blev rörd till tårar och allt känndes perfekt.

Sen sjöng kören duett med Tommy, det lät otroligt bra.

Tommmy fick sedan ett träd av Caroline och man kunde nästen tro att de var gifta "älskar dig#" Caroline hörde man . Heinz skådespel gick inte av för hackor då!

Tillslut så sjöng Tommy och Caroline duett. "Du var mitt hjärta".

En lång men trevlig kväll, såg att Tommy glatt ställde upp på kort och autografer om man ville.

Tack Tommy för att du ställde upp, du ser bra ut, verkar vara trevlig och sjunga kan du!!


Av Ladyliz - 27 april 2009 22:03

Blev nästan kär idag. Tommy Nilsson var på kören och han var snygg, har jag alltid tyckt verkar vara trevlig och kan sjunga och singel tror jag,.....

Jag smalt när han sjöng, hans röst är underbar!!

Av Ladyliz - 27 april 2009 10:44

Ja då var det måndag igen. Fast bara en kort vecka, slutar kl 14 på torsdag. Möte på onsdag på HK, inte så roligt men tack och lov betalt!

I dag på tåget så träffade jag en fd kompis mamma. Fd kompisen och jag har inte pratat på över ett år och hon är en skitstövel. Har inget emot nehhens mamma och mormor etc som jag träffar ibland. Vi brukar ha saker att tala om men ibland blir det lite pinsamt tyst. Hennnes dotter är gravid i 8:e månaden och hon vet nog inte att jag vet det. Hon nämmner det inte heller.

Kom till jobbet och det skulle vara 3 personer här, det var en!! Men det gick bra ändå plus att vi fick en vikarie.

Kör idag, ska bli kul. Tommy Nilsson kommer och snart är det ju konsert den 10:e maj 

Av Ladyliz - 27 april 2009 10:16

Tittar nu ut i genom fönstret och solen skiner och det ser så skönt ut.  Tänker på en härlig kväll i september 2002 när jag och pappa åkte luftballong över Stokholm. Det var en tisdag för det var "allsång på skansen" såg man på människoströmmen från skansen.

Vi åkte ut till platsen där vi skulle ses, där fick vi hjälpa till med att göra iordning ballongen. Vi var kanske 8-9 personer i ballongen. Solen sken och tack och lov fick vi kepsar. Sen började färden uppåt, trodde att det skulle pirra i magen mer än vad det gjorde men det var bara en härlig känsla av att titta ut över det vacka stockholm.  Man såg stadshuset, slottet och många andra fina byggnader som jag nu har i mitt fotoalbum. Det går inta alltför fort denna tur för vinden är lagom så man hinner uppslupna Stockholm. Efter någon timme så landade vi på gärdet i Stockholm, där blev man "döpt" i chempange och fick ett diplom. Jag är "Grefvinna över Gärdet" nu.  Om man nu vill ge bort en sådann här present eller unna sig själv är det bara att gå in på www.upplevelsepresent.se


Av Ladyliz - 26 april 2009 08:54

I torsdags så tänkte jag träna men det blev tvättstuga, fick ett sms från honom och frågade vad jag gjorde. Han ville så efter mycket om och men åkte jag dit. Var bra ska jag säga behövde detta. Natten var jobbig kunde inte sova många timmar urk. Han blev så konstig efter det tycker jag men men.

Inte så lätt att komma hem efter en seg dag i fredags, om till ulriksdal, där gick ej tågen mer pga oyckshändelse. Sen skulle det gå buss men nej till slut gick tågen med mycket folk. Kom hem mycker senare än vad jag brukar. Urk på en fredag!

Sommnade kl 21 och sov till 5 utan att vakna, behöve jag nog.

Igår en härlig dag satt i solen läste Kallentoft sen åt jag grillspett

Av Ladyliz - 23 april 2009 13:01

Gårdagen var en trevlig dag. Jobbet var det lungt så tiden gick inte så fort, hade inte sovit så bra brukar bli så när jag tränat på kvällen försent. Det är alltid trevligt att höra "vad kul att se dig", det var massören som trodde att jag fått stanna kvar på jobbet. Fast jag sa som det var fast som sagt alltid kul att höra.

Efter jobbet åkte jag in till stan, jag träffade Helena, än av min bästa kompisar. Vi har alltid kul och trevligt trots att det är 10 år emellan oss. Hon var lite sen en sen gick vi och åt sushi och drack lite vin, sen så gick vi på bio. 17 again, ingen film att rekomendera, jag hade en gratis biljett och man drog lite på smilbanden så jag ok.

Kom hem ganska sent men det var det värt. Såg tom på Fråga Olle som jag inte har sett på flera år. Det var bättrre för...

Får se om jag orkar med träning idag eller inte. Annars blir det bara tv har ju inte varit hemma så mycket i veckan. I helgen ska det ju bli varmt, Hoppas på lite solbränna, det är ju fräscht!

Av Ladyliz - 21 april 2009 09:15

Åt frukost hemma men magen säger jag är hungrig! Om 10 minuter har jag rast! En jobbig sak med att jobba många är att man måste vänta till en speciell tid innan man kan äta. Man skaa väl äta en stor frukost hemma men vem orkar angaera sig när man kan äta på jobbet?


Ovido - Quiz & Flashcards