Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Money makes the world go around

Av Ladyliz - 16 mars 2009 13:45

Pengar kan man tyvärr inte leva utan, blir man egentligen lyckligare med mycket pengar? Visst skulle det vara skönt att kunna göra precis vad man vill utan att behöva tänka på prislappen.

Allting kostar ju, mat hyra ja nästan så fort man rör sig. Visst var det skönt att bo hemma hos föräldrarna för ekonomin skull. Man kansk betalar lite grann men maten och annat blir ju köpt och markservicen. Fast i längden blir det jobbigt. Tyckte jag. Äbvetn om man var 20+ skulle de lägga sig i saker de inte hade med att göra.

Nu bor jag behagligt avstånd, i samma stad 5 min därifrån. Man äter middag där i bland och ber om hjälp ibland. Perfekt.

Jag har alltid haft koll på mina pengar. Ekonomisk, vissa kallade mig snål men mest avundsjuka personer. Jag har inte så stora levnadskostnader förrut och sen man flyttat hemifrån så har jag vissa fasta utgifter men lönen klarar jag mig på. Har en buffert om det nu skulle hända något eller om man vill roa sig. Tur det i helgen fick jag tillbaka min bil, över 4000 kr kostade det. Blev paff och mitt "giriga" hjärta sa nej. Tur nu att jag har en buffert, hur skulle jag annars gjort nu i slutet av månaden?

 
 
Sanna

Sanna

18 mars 2009 09:11

Tjaaa, ramlade in här efter din kommenatr om Thomas. Jo, han e skön, gillar honom! O jag gillar din blogg, den lilla som du har... Brukar inbte läsa bloggar så mycket. Men tyckte att d va intressant läsning tjejen. Kram

http://metrobloggen.se/sannabrading

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ladyliz - 5 januari 2013 19:14

Jag har pratat med honom nu kändes inte så kul. Jag mailade honom och frågade vad hände efter 6 år. Fick svar och vi mailade lite. Han ska gifta sig nästa år. Han ringde upp på dolt nummer och jag tyckte att skött det snyggt inte jag han berättade d...

Av Ladyliz - 31 december 2012 21:22

Jag kommer aldrig kunna förlåta honom i hela mitt liv men börjar acceptera faktum att han är borta ur mitt liv svårt men jag måste leva vidare en psykopat kan inte förstöra mitt liv!!...

Av Ladyliz - 25 december 2012 21:53

Jag skulle vilja hämnas på Bosse göra honom lika illa som han gjort mig så han får må dåligt. I filmer ser man tjejer som ringer på hos killen och knäar honom i skrevet precis vad jag vill göra...

Av Ladyliz - 25 december 2012 20:25

Så här dåligt har ingen behandlat mig. Har haft en kk i 6 år och nu har han hittat en ny säger han som han ska gifta sig med säger han. Vi hade lovat att vi skulle säga till varandra om vi hittat en ny men jag var tvungen att dra ut det ut honom. Han...

Av Ladyliz - 10 mars 2011 08:38

Nu har det gått lång tid sedan det tog slut. Skulle han inte hört av sig efter Thailand så skulle jag mått bättre nu.   Det har ju varit till och från men bara på hans villkor. Han har varit svartsjuk och blivit sur när han ej fått som han vill. ...

Ovido - Quiz & Flashcards