Alla inlägg under augusti 2009

Av Ladyliz - 31 augusti 2009 17:19

När någon är sjuk eller dyligt så ska man ställa upp om man kan? Visst har man inget annat för sig så visst men blir det för många gånger och man knappt får ett tack så tröttnar man. Visst får man tiden i pengar eller i komp som man jobbat över men ett tack kort en biobiljett eller någonting någongång skulle kännas bra.

Jag jobbar i ett stort företag där man mest är en siffra, ibland om man behöver extra pengar så kan det vara skönt att jobba extra. Det finns inte så många vikarier på detta stället och de som är det är utlånade. Jag har inga barn som många har här men lite fritid vill jag ha i alla fall. Tex om man jobbar 7 en dag så slutar man 15;30 det är guldd värt för man hinner så mycket mera av dagen än idag när jag slutar 18- Då blir det hem äta och sova.

På andra ställen jag har jobbar så kunde man få någon timme hit eller dit eller så har man fått en uppskattning.Jobbade man en dag extra fick man vara ledig en annan dag.

Om ett förstag vill att man ksa vara lojal och ställa upp kan man inte köra slut på personalen man har, ge dem feedback och tex träningskort så man mår bra.

En liten gjej som kanske inte har med uppskattning att göra är att när vi var med i vårruset så fick vi en t-shirt,  dels för sponsring men ändå bra att ha sen. Träna i eller sova i.

Nu är situationen här att det är typ jag och en till som nästan alltid kan ställa upp när det kniper, inte så kul så fort man kommer till jobbet och ser att nån vabbar då "måste" jag jobba. Kan jag vägra eller lyssna på mitt samvete, tänker jag inte göra nästa gång.

Av Ladyliz - 31 augusti 2009 15:08

Idag så var vi underbemanade med 1, hon som var sjuk kom in ett par timmar. sen har vi nu varit 4 hängiga tjejer som suttit.

En som hostat och snorat

En som börjar bli sjuk

Den sjuka

Jag som har ont i ryggen och börjar känna mig krasslig. 2,45 kvar istället för 1,45.

Får se hur många som anmäler sig skuka och hur många vikarier som finns.

Av Ladyliz - 31 augusti 2009 12:25

Under de senaste dagarna har det varit debatter etc om rökning i tidningarna. Ska man få röka på arbetsplatsen? Bra fråga.

Vissa rökare springer ut väldigt ofta och man kan undra om de gör allt jobb. De är svårt att svara på. Man får ansvara själva. Jag  jobbar på ett ställe där man ser att folk springer ut ofta...!

När jag jobbade i resturangbranchen så var det många som rökte och ofta kändes det som att de fick mycket mer raster fast ofta så följde man med så man blev passiv rökare.

Det blir ju inte bra om de som röker får mer raster och gör mindre på jobbet. Speciellt om man har arbetstid  tex 8-17.

Men disskutionen kommer forfsätta!

Av Ladyliz - 31 augusti 2009 10:06

Måndag igen och är på jobbet. Ont i ryggen och måste jobba över pga sjukdom. Hade tänkt gå hit se om jag palla men tji fick ja. Bara jag som kunde ställa upp. Jag har ju inga barn och inga barn att passa så..Att inte planeringen kan ha vikarier. Suck får se om det blir en karensdag imorgon eller inte.

Igår så hade jag inte kontakt med någon, bara han och det var han som hörde av sig. Orkade inte och det jag brukar vilja ha ömhet när jag mår dåligt men inte denna gång. Släckte vid halv nio, sov lite konstigt vaknade vid halv 4. Sommnade om och vaknade när väckarklockan ringde.


Av Ladyliz - 30 augusti 2009 17:17

I går så sträckte jag nedre delen av ryggen på gymmet, trodde väl att det skulle gå över men nej av vad ont det gör. Var och handla och det var inte så bra om man så säger. Dagen har varit mer eller mindre isängen med massagematta och vilat. Får se om det blir jobbet i morgon känns inte så bra med en karensdag för att man tränar men kan jag inte röra mig så.

Det dumma är att jag inte vet exakt vad jag gjort...

Av Ladyliz - 29 augusti 2009 18:31

Tränade i morse sen har jag inte gjort så mycket läst och ja inte mycket. Men är trött kan sova tidigt

Av Ladyliz - 29 augusti 2009 09:18

Lite seg i huvudet idag pga snaps...men men tänkte sova ut i dag men det sa min kropp nej till.  Vaknade vid halv sju.

Solen skiner och ja vad ska man hitta på blir nog gymmet först och sen blir det nog en lugn dag

Av Ladyliz - 28 augusti 2009 20:24

Ja äntligen fredag! Slapp sitta hela dagen i repan och var inte så mycket att göra idag. Teflonpannan gick det ganska bra med idag tills vi skulle gå hem då klagade hon på diten och datten sköt ditt liv så sköter jag mitt. Jag är mer snabbtänkt än henne och smartare!!

Har ätit kräftor idag och det var väldigt goda suga på dem och slurp. Lite snapps och vin til.

Vet ej vad som händer i helgen beror på

Ovido - Quiz & Flashcards