Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Lojal mot företaget

Av Ladyliz - 31 augusti 2009 17:19

När någon är sjuk eller dyligt så ska man ställa upp om man kan? Visst har man inget annat för sig så visst men blir det för många gånger och man knappt får ett tack så tröttnar man. Visst får man tiden i pengar eller i komp som man jobbat över men ett tack kort en biobiljett eller någonting någongång skulle kännas bra.

Jag jobbar i ett stort företag där man mest är en siffra, ibland om man behöver extra pengar så kan det vara skönt att jobba extra. Det finns inte så många vikarier på detta stället och de som är det är utlånade. Jag har inga barn som många har här men lite fritid vill jag ha i alla fall. Tex om man jobbar 7 en dag så slutar man 15;30 det är guldd värt för man hinner så mycket mera av dagen än idag när jag slutar 18- Då blir det hem äta och sova.

På andra ställen jag har jobbar så kunde man få någon timme hit eller dit eller så har man fått en uppskattning.Jobbade man en dag extra fick man vara ledig en annan dag.

Om ett förstag vill att man ksa vara lojal och ställa upp kan man inte köra slut på personalen man har, ge dem feedback och tex träningskort så man mår bra.

En liten gjej som kanske inte har med uppskattning att göra är att när vi var med i vårruset så fick vi en t-shirt,  dels för sponsring men ändå bra att ha sen. Träna i eller sova i.

Nu är situationen här att det är typ jag och en till som nästan alltid kan ställa upp när det kniper, inte så kul så fort man kommer till jobbet och ser att nån vabbar då "måste" jag jobba. Kan jag vägra eller lyssna på mitt samvete, tänker jag inte göra nästa gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ladyliz - 5 januari 2013 19:14

Jag har pratat med honom nu kändes inte så kul. Jag mailade honom och frågade vad hände efter 6 år. Fick svar och vi mailade lite. Han ska gifta sig nästa år. Han ringde upp på dolt nummer och jag tyckte att skött det snyggt inte jag han berättade d...

Av Ladyliz - 31 december 2012 21:22

Jag kommer aldrig kunna förlåta honom i hela mitt liv men börjar acceptera faktum att han är borta ur mitt liv svårt men jag måste leva vidare en psykopat kan inte förstöra mitt liv!!...

Av Ladyliz - 25 december 2012 21:53

Jag skulle vilja hämnas på Bosse göra honom lika illa som han gjort mig så han får må dåligt. I filmer ser man tjejer som ringer på hos killen och knäar honom i skrevet precis vad jag vill göra...

Av Ladyliz - 25 december 2012 20:25

Så här dåligt har ingen behandlat mig. Har haft en kk i 6 år och nu har han hittat en ny säger han som han ska gifta sig med säger han. Vi hade lovat att vi skulle säga till varandra om vi hittat en ny men jag var tvungen att dra ut det ut honom. Han...

Av Ladyliz - 10 mars 2011 08:38

Nu har det gått lång tid sedan det tog slut. Skulle han inte hört av sig efter Thailand så skulle jag mått bättre nu.   Det har ju varit till och från men bara på hans villkor. Han har varit svartsjuk och blivit sur när han ej fått som han vill. ...

Ovido - Quiz & Flashcards