Alla inlägg under augusti 2009

Av Ladyliz - 7 augusti 2009 19:44

I går så var det bra väder igen så jag gick till päronen, när jag inte sitter i solnen då är det varmt! Hörde att det var den varmaste dagen på länge. Satt och läste bla i skuggan sen sa mamma att vi ska gå en prommenad, ok då detvar varmt men sen kunde man svalka sig i poolen.

Sen blev det middag och natten tillbringad jag hos honom. Han var trevlig och han var inte stressad som han brukar att vara. Sen så kunde jag inte sova, han snarkade jag la mig i det andra rummet och hans "käre" son pratade i högt i mobilen tills klockan 3. Lagom glad var jag då. Sen kom inte John Blund somplanerat. Tillslu kanske jag sov 2,5 h inte så pigg var jag. Han hade sagt att han skulle jobba på gården 9 senast 10 och jag "väckte" honom halv nio. Tyckte han inte om, va på det humöret men sen fick jag någonting i alla fall.

Åkte till fjäderholmarna idag, var inte så populärt men ska jag sitta hemma? Umgås med mig istället för med sonen som du umgåts 24/7 i två veckor. Sa jag inte men tänkte.

Var där i 5 timmar solen stekte och jag blev bränd i nacken. Sen åt jag en baquette och ett glas vin.

Kom hem för en time sedan och ska lägga mig efter sjukan, så trött kommer nog sova som en liten prinsessa nu.

Av Ladyliz - 5 augusti 2009 21:12

Hade tänkt idag sol och värme lägger mig vid poolen hos päronen, men nej de skulle ha gäster klockan 15. Blev besviken de kunde sagt nåt och de sa jag till mamma också, tårar kom också, vet inte varför men mådde sen bättre efter jag doppat ig i poolen. Åt lite luch där sen gick jag hem.

Sen har jag läst bok, vilat och inte gjort nåt speceiellt.

Han kom hem idag, skrev ett sms och frågade om han landat hade han gjort. Sen efter ett par timmar hörde han av sig och han tyckte jag var kort men so what sen frågade han Ses något? Ev blir det i morgon, han blev lite putt märkte jag men han sa att han var trött etc. Blev lite små tjafs men får man räkna med efter 1,5  vecka utan tjafs.

I morgon ev skärgården om vädret är bra

Av Ladyliz - 5 augusti 2009 09:36

Igår var jag Svensk, eller turistisk ja kalla det vad ni vill.

Igår så var det strålande väder när jag vaknade så jag tog tåget in mot stan gick till djurgården och sen så gick jag in på skansen. Inte så mycket folk men ändå tillräckligt. Först satt jag på en filt på gruset men sen så såg jag att det fanns lediga bänkar så jag satte mig på en sådan.

Sen kom det en familj som jag delade bänken med. De hade åkt hela 40 mil bara för detta! Tiden gick fortare när man hae nån att prata med. Det var genrep och annat rep så man kunde nästan allting när klockan väl blev 20:00.

De har vakter där också, där jag satt var det en gorilla som jag vet inte riktigt vad man ska säga men fördommarna om vakter....Men jag satt så snällt på min bänk så blev ej utslängd!

Blev inte allt för mycket mat korv och nachos men egentigen tänkte jag ta en rejäl middag med kanske ett glas vin, men så blev det inte.

Artisterna var hyggliga, själv tyckte jag bäst om Björn Skifs, fräsch för sin ålder!

När kamerorna släkts så sjöng han Michelangeo, det var bäst vill jag säga!

Efter tänkte jag ta bussen men den var smockfull så det blev en prommenad, ganska skönt hde ju suttit i många timmar!

Vi var 17000 dr igår, det var måga det!

På tåget hem så träffade jag en gammal klasskompis så vi pratade så tiden gick fortare. Fick höra det senaste om gamla klasspolare också. Sen fick hon skjuts av mig.

I dag sol igen!


Av Ladyliz - 3 augusti 2009 15:49

Förkylningen bröt inte ut men jag är seg som jag vet inte vad. Kanske beror det på att jag suttit i solen ett tag men men sånt är livet.

Hämtat mina linser idag och jag ser! Känns skönt.

Imorgon blir det nog allsång på skansen. 


Av Ladyliz - 2 augusti 2009 19:51

Idag så gick jag till gymmet imorse. Inget monsterpass men i alla alla fall. Sen så blev det lite sol i ett par timmar. Sen så träffade jag en kompis nere på stan. Vi satt på vafe myntet och pratade, sen kom en liten regnskur sen så gick vi en prommenad. Sen gick jag hem till päronen och tänkte få lite sol sen fick jag middag där också. Börjar att bli förskyld, hoppas det inte bryter ut! 

Av Ladyliz - 1 augusti 2009 18:49

Igår så var det ganska bra väder så jag bokade en biljett till "Bruden som visste för lite" på Fjäderholmarna, har velat sett den hela sommaren.

Jag åkte ut vid halv tre tiden, då var det sol. Efter ett par timmar så öppnade sig himelen, det enda varma stället var toan.  Sen så åt jag lite grann. En skärgårdslåda. Bestod av potatissallad, rökt lax, rökt strömming och räkor och en cider till. Sen blev det soligt igen. Sen blev det halv bra väder. Klockan halv åtta så började teatern, regn sol och mulet precis som en svensk sommar. Taeatern var väldigt bra. Var så mycket missförstånd och annat så man drog på smilbanden mer än en gång! Brukar inte tycka om Peter Magnsson men här var han bra. Han kom ju i en knipa! Martin Björk har jag alltid gillat! En goding Fråga olle såg man ju på förr i tiden! Trodde inte att han var en så bra skådespelare men det var han! Pernilla var helt ok. Sen Hans Wahlgren var väldigt speciell i denna roll. Lite feminin!

Var glad åt att jag gick på denna föreställning trots vädret. Men ska man vänta på solsken får man ju vänta länge!

Hemsresan var speciell, Kapteten var en lustigkrre! Kom hem vid kvart över 11 och sov bra.

I dag åkte jag in till stockholm igen. Vädret blandat och jag gick på Bio. Sommaren med Göran, inte så bra som jag trodde att den skulle vara. Peter Magnusson var bättre igår! Men nu har man sett den i alla fall!


Ovido - Quiz & Flashcards