Alla inlägg under oktober 2009

Av Ladyliz - 25 oktober 2009 17:05

Händer inte så mycket vädret är piss och har haft mensvärk och mycket storbråk med honom. Vi har sagt mycket elakt till varandra eller mest han men var där i natt...så jäkla trött. Kan aldrig sova ordentligt där vet ej varför.  Sen är det inte kul på jobbet skitsnack och så.


För att göra mig självpå bättre humör så gick jagpå Julie och Julia idag, 2 h bra film. Merly Streep är en otroligt bra skådespelare. I feel good film. Ser nu på Mamma mia där är hon också bra.




Av Ladyliz - 22 oktober 2009 15:49

Måndags var ja som måndagar brukar vara, halvkul. Men kören var destå roligare. Caroline var uppspeadad så vi körde hårt. Bakom mina solglasögon fick vi sjunga i rätt takt och hoppa så det känndes som ett helt träningspass. Lite speedad var man när man kom hem. Svårt att sommna.

I tisdags som vanligt på jobbet lite dålig stämmning men en lära så lite bättre humör var folk på. Kvällen tillbringades hemma och tittade på Wallanders nya Prästen, ganska bra. Sen tidigt isäng pga mensvärk.

Hade svårt att sova och hade mardrömmar och skulle upp tidigt för att börja 7. Halvpigg var jag.

Satt i repan så inte så mycket att göra slutade klockan halv 4 och åkte in till Stockholm träffade Lotta och sen tacobar.  Trevligt och gott. Kul att bara prata tjejsnack och skönt! Sen hem tittade på Stochholm-Arlanda och sen trött, ont i magen och la mig tidigt. Sov halvbra

I dag trist väder och halvkul på jobbet. Snart hem och baka sen lite tv!

Av Ladyliz - 20 oktober 2009 12:18

Denna roliga film såg jag i söndags i stockholm Den var bra men ändå inte jublande bra. Tror att jag inte riktigt var på humör.

Det var mycket fördommar om både landsbygdden och överklassen på Djursholm.

Ni som inte sett denna,se den!

Av Ladyliz - 17 oktober 2009 18:17

Varför finns det så många egoister? Allting kretsar kring dem. Gör man samma sak tillbaka så reagerar de. Men så kan man inte göra. Nähä men de kan uppföra sig så.

Det finns en på jobbet, så fort någon gör fel ska hon vara där och hacka men så fort vi säger till henne då kommer hornen ut och hon börjar gråta eller blir sur. Hon vill inte ta in att hon också kan göra fel. Allting kretasar kring henne och hennes barn. Hon är långsam också och inte alla hästar inne om man så säger...

Sen är det ja han. Gör jag samma sak som han kan han inte ta det.

Varför kan man inte behandla folk som man själv vill bli behandlad?


Av Ladyliz - 17 oktober 2009 14:22

Författaren till denna bok heter Agnes Hellström. Hon och jag gick på samma skola i gymnasiet. 1995-1998 på SSHL i Sigtuna. Hon var intern dvs bodde på skolan och jag var sk extern bodde hemma hos föräldrarna och gick på skolan.

Som hon skildrar i boken så har interner och externer inte så mycket kontakt, stämmer. Vad jag kom ihåg av Agnes var att hon var bra på att skriva och våran svensklärare tycte väldigt bra om henne och hon ville komma ut med en bok, som hon nu har gjort.

Blev väldigt nyfiken på boken och tänkte att den ska jag läsa. Minnas tillbaka till sin gymnasietid och kanske sigtuna miljöer skulle skildras.

Jag sträcktläste boken, den var bra skriven och tots att jag inte var intern så kännde jag igen en hel del. Rykten om hur det gick till på hemmen flödade hela tiden och nu 11 år efter studenten fick man det bekräftat. En hel del karaktärer kännde jag igen, gamla klasskamrater samt lärare och den dåvarande rektorn!

En bra bok som sagt alla som gick på gymnsiet under denna tid kommer att känna igen sig och interner så som förddettingar kommer att älska den.

Jag tycker att Agnes har lyckats bra och hoppas på god färsäljning!



Av Ladyliz - 17 oktober 2009 14:01

Vad jobbigt det ska vara att man ha PMS den kommer till veckan och har haft storbråk med honom. BLÄ och inte får man leka ikväll heller.

Av Ladyliz - 16 oktober 2009 10:34

Jag brukar läsa hennes blogg ganska ofta, hon verkar att vara ganska vuxen trots sin ålder. Utan att hon måste ha så stora partyn när hon fyller år, helst ska det kosta över 200 000 kr.

Hon var med på förkväll igår, herregud säger jag bara. Hennes röst, jag skulle inte få förtroende för överhuvud taget. Hon har föredrag ibland skulle jag inte lyssna på. Blev besviken på henne trodde att hon skulle vara roligare. 


Av Ladyliz - 16 oktober 2009 10:01

Så skönt med fredag, har en förkylning som vill/inte vill bryta ut. Inte så kul.

Inget att göra på jobbet  idag, totalt dött och man måste sitta till 17...

Ovido - Quiz & Flashcards