Alla inlägg under maj 2009

Av Ladyliz - 14 maj 2009 17:24

Ja veckan har gått i ett helt slut men det gör inte så mycket roligare när det händer saker!

I tisdags var det segt på jobbetpga för få timmars sömn och ine mycket att göra på jobbet. Kom hem och gick oct tränade, det var skönt sen gjorde jag lite matlådor. Gick och la mig tidigt, han blev sur för han inte fick. Skrev att vi kunde ses nästa dag, får se om jag vill då och var så barnslig!

På onsdagen så jobbade jag sen så träffade jag Lotta i stan, trevligt som vanligt. Vi skulle ätit på Fridays men för mycket folk så vi gick till Harry B James i stället. Åt en mexakans hamburgare och drack en budweiser. Vi satt bara och pratade.

Åkte till honom sen, märks att han e frisk och man tänkte vad gör jag här. Sen så var han "PÅ" , fick inte så många timmars sömn och började 7 imorse...! Seg dag som bara denn på obbet.

Har nu bakat en kladdkaka tills fikat i morgon sen har jag tvättstuga. Har en ny bok av Kallentoft nu, kan man läga sig i tid idag!

Imorgon fredag!! Sen möte efter jobbet lagom kul...

Av Ladyliz - 12 maj 2009 19:57

Igår var jag trött och sliten som en baksmälla fast ingen huvudvärk och jag svävade lite på moln från i söndags!  Dagen gick lixom lite lättare!

Kören var som en återställare, vi i kören fick ta med sih vänner och bekanta. Vi fick sjunga för dem och foket jublade. Stämmning och lite mer plats att röra sig på. Jag tappade rösten...men det var det värt helt klart.

Sen ade några ordnat presenter till Andreas, Heinz och Caroline och folkets jubel. Sen så sjöng alla "Den blomstertid nu kommer" en sång somm alla kan! Så nu har vi sommarlov! Kommer att sakna detta nu under sommaren, början av oktober börjar vi veteraner. Har nu varit med i 3 teminer och vill fortsätta vilket enganemang och man svävar verkligen fram på måndagar!!

Av Ladyliz - 10 maj 2009 19:33

Då kom dagen som i har tränat till sen terminen började i februari. Vad vi har kämpat och tragglat för att nöta in låtarna, vissa trodde man inte skulle gå så bra men ack vad fel jag hade.

När vi om in i Berwardhallen fick vi sjunga upp med Heinz dennna gång för Caroline var lite hes efter Uppsalas konsert. Han försökte men det gick väl sisådär men kul hade i. Blev mer fniss i stället!. Med lite träning tycker jag han kan ta över uppsjungninen ibland!!

Sen var det dags att träna lite på låtarna och sen började publiken att stömma in så vi fick stå och vänta. Helt plötsligt så lyste strålkastarna på oss och musikerna och Caroline kom in till publiken och körens jubel. Andreas var där tack och lov. Han hade tagit sig från London bara för att vara med, det tackar vi för! Under andra konserten blev han presenterad som körens favorit och blev lite generad som vanligt! Fast det är ganska gulligt!

Låtarna gick bra, vissa är det lite mera schvung i en andra tex Dr Kärlek då var det stämming vill jag lova, kören var glad och levde ut. Här skulle det vara kul att sitta i publiken och se hur det såg ut! Man blev svettig vill jag lova men att sjunga är nyttigt och man blir glad och det känndes som ett pass på gymmet! Fast roligare måse jag medge!

Vissa låtar var Carolines egna som Vi Blundar, Så gör jag det, En del av mitt hjärta och snälla snälla. Här sjöng vi tillsammans med Caroline. Min favorit är Så gör jag det här är det lite drag och nan får sjunga ut!

Vi hade en låt som extra nummer, Give Piece a change. Här sjöng alla ut och man blev helt slut! Mycket jubel och stående ovationer. Man känner sig stolt och glad.

Sen var det dags för en till konsert, första låten Tender gick lite trögt tyckte jag men sen gick det lika bra som förra koserten.

Jag är helt slut nu efter dessa konserter ont i fötterna och hes men det är det värt! Sjunga är helt underbart.

Ett tips se på Fråga Doktorn i morgon där är kör för alla med med Caroline.


Av Ladyliz - 10 maj 2009 12:38

Konstigt lite om honom igen, han skulle jobba fast han var sjuk tyckte att han skulle skita i det men finns inga vikarier etc. Han får skylla sig själv. Skrev sen ett sms linslus för han syndes på tv sen blev det lite gnabb och han skrev Hörs.Som vanligt skrev jag hoppas att du vet  vad det betyder. Han hade skrivit ett sms när jag sov "Täkte gå och lägga mig, lycka till i mrogon jag bryr mig som du ser", svarade bara ok. Kul svar du kan också fick jag som svar. Ska jag göra vågen för han erkänner att han bry sig att han skriver mer än ok.  Suck blir så tröttt!!

Nu bara 2 h kvar tills jag ska sjunga, ska bli kul!

Av Ladyliz - 9 maj 2009 10:20

Var på teater i torstags med moster och kusiner Såm my fair lady. Ganska bra, alla verkade älska Jan Malmsjö men han hade en liten roll!

Helene Sjöholm spelade så bra!

Inte så ofta man går på teater kom hem vid midnat och skulle upp stax efter 6.

Av Ladyliz - 9 maj 2009 10:18

Varit på gymmet, tog i för det var många aggritioner som kom ut. Han är en idiot totalt och skiter i mig när jag bryr mig. Han lär väl höra av sig när han blir kåt men om ja har styrkan säger jag NEJ han måste lära spg nåt. Mn han är ju somen drog svårt att sluta med.

Tack och lov för gymmet, har inte varit där på 2 veckor, tränat på annat håll. I morgon ska det bl kul med kör!!

Av Ladyliz - 7 maj 2009 14:29

Började kl 6:15 i onsdags, gick ganska bra. Eller jobbade kanske i en halvtimme tills det blev lungt så jag kunde byta om. Det var bara att skriva ut kort till besökarna. Hade inte sovit så bra på natten innan så var dödstrött när jag slutade.

Nu är vi så många som vi ska vara på jobbet, en har ju gått vidare till min gamla arbetsplats. Gick fort ganska bra tycker jag men man hann inte säga "hej då".

Lite orolig för honom, skulle jag väl aldrig säga till honom. Han är fortfarande sjuk, sjukskriven. Skrev ett sms i tisdags och han skrev att han ej mådde bra. Sen skrev vi lite och han var vresig, skrev glad för att nån bryr sig. Sen pratade vi lite och han var lite på och Svartis pga en anledning. Sen skrev jag igår och han mådde inte bra, sen skrev jag idag. Han skullle till läkaren sen frågade jag hur det gick, ska ta prover hörs sen. Blir så irriterad han skriver så hörs sen hela tiden men hör ej av sig. Varför bryr jag mig?? Han kan ju vara riktigt sjuk men skulle jag må så dåligt skulle jag vara glad om nån brydde sig! Men han är ju ett ego!!

Ikväll ska jag på teater med moster och två kusiner! My Fair Lady.


Av Ladyliz - 5 maj 2009 18:53

Ja stämmningen på jobbet var halvkul igår...Hon som ska byta jobb var på det ev nya stället, en gammal arbetsplats till mig.. Skulle ej vilja gå tillbaka dit men hennes val!

Alla var så trötta igår höll ej att komma upp ur sängen och vaknade knappt på hela dagen. Inte ens på kören... Hade hårdkörning för konsert på söndag.

I morgon börjar jag 6:15 inte så kul om man så säger men extra betalt.

Ovido - Quiz & Flashcards